laatste verslag uit Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu laatste verslag uit Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu

laatste verslag uit Suriname

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

18 Mei 2011 | Suriname, Paramaribo

Hai hai,

Hier is dan het aller laatste verslag vanuit Suriname!!!

Vorige week woensdag ben ik naar de dierentuin gegaan met de kinderen van mijn twee stageklassen!!! Het was een super leuke dag!! alle kinderen waren heel enthousiast en rende alle kanten uit. De kleuters wisten op de dag zelf nog niet eens dat we gingen :-) om kwart voor 8 kwam ik bij de kleuters in de klas en ik vroeg of zij al zin hadden in vandaag en ja hoor dat hadden zij. Toen ik de leerlingen vroeg wat zij vandaag gingen doen antwoordde zij met dat ze veel gingen leren vandaag. Ik vroeg waar ze dat zouden doen nou gewoon op school kreeg ik als antwoord. Ik liep naar de gang en kwam de klassejuf tegen. Ik heb haar gevraagd of de leerlingen het al wisten en zij vertelde mij dat de leerlingen het nog niet wisten want ze was bang dat de leerlingen dan in hun mooie kleding naar school zouden komen en dat was nou net niet de bedoeling. ze moesten ook deze dag gewoon in schooluniform verschijnen. De moeder van Ruth een meisje uit mijn stageklas werkt ook op de Büchnerschool. Toen zij hoorde dat ze met mij mee ging naar de dierentuin is zij de klas uitgerend en naar haar moeder toe gerend daar vertelde ze vol vreugde dat ze met mij mee ging naar de dierentuin. Ik had twee bussen besteld voor de leerlingen en dat was maar goed ook. Er was mij gezegd dat het gemakkelijk in één bus zou passen maar daar was ik niet geheel van overtuigd. Onderweg naar de dierentuin reden we langs verschillende huizen van leerlingen. Die wilde ze natuurlijk allemaal vol trots aan mij laten zien. Een jongen zag zelfs zijn oma lopen en was door het dolle heen. Erg leuk om mee te maken. De bus chauffeur was er geloof ik iets minder blij mee want die reageerde soms best boos dat ik dacht wat stel jij je aan. Maar goed in de dierentuin aangekomen heb ik snel betaald en daarna zijn we als één groep langs alle dieren hokken gelopen. En daar heb ik heel veel foto's gemaakt. En bij de apen heb ik van alle apen die in me klas zaten een groepsfoto gemaakt. Zowel een groepsfoto met de kleuterklas als met de eerste klas ;-) Vervolgens zijn we gaan lunchen en daarna hebben de kinderen nog heerlijk in de speeltuin gespeeld. Kortom het was een super dag!!
Hier in Suriname wordt de kleuterschool als een losse school gezien van de lagere school. De kleuterschool zit bij de lagereschool in het gebouw. Ik kreeg dan ook als afsluiting van de dag van de kleuterschool nog een aandenken. Twee hele leuke souvenirs uit Suriname een mok waarop het land was afgebeeld en een pennenhouder van hout met één hele lange pen erin. Die kon ik dan volgens hun op mijn bureau zetten als ik een eigen klas had ;-) Super lief van ze!!
De directrice kwam ook nog naar me toe met de vraag of ik als je blieft dinsdag terug wilde komen want zij had ook nog een aandenken voor mij maar dat was nog niet af...

Donderdag en vrijdag is er niet heel veel bijzonders gebeurd. Zaterdag hadden we afscheidpary bij ons in huis van mij, Agathe, Maarten, Nele en Cindy. Dit was een gezellig feestje met als afsluiter dat Maarten door mij en Agathe met kleding en al het zwembad in werd gegooid. Dit was trouwens het idee van Agathe.... Maar dat betekende natuurlijk dat Agathe en ik er een paar minuten later ook in lagen met kleding schoenen alles ;-) Maar het was wel erg gezellig ;-)

Zondag hebben we heerlijk relaxt en in de avond zijn we naar het onafhankelijkheidsplein gegaan. Hier is elke zondagavond een groep die Capoëra uitoefent en dan ook een show doet. Dit had ik nog nooit gezien dus nu de laatste zondag was aangebroken was het de hoogste tijd om erbij aanwezig te zijn. DAarna zijn we met een aantal gaan eten bij de Waag. Oja voordat we naar Capoëra gingen werd ons relax middag nog even gestoord!!! Ik zat buiten heerlijk op internet met mijn moeder op msn (ja jongens ze heeft geleerd hoe dat werkt) hoor ik ineens een harde klap en iets schuiven daarna niets meer. En toen kwam ik er achter dat de stroom was uitgevallen. Op straat rende allemaal mensen richting het geluid. bleek dat op de hoek van onze straat een grote auto ongeveer net zo'n bus als van me vader tegen een houten electriciteitspaal was aangereden toen op de kant is geslagen en doorgeschoven over het asfalt. De electriciteitspaal was overmidden gebroken en bungelde in de lucht. Kortom de verklaring waarom wij geen stroom hadden. Dit gebeurde rond 5 uur in de middag. De mevrouw die in de auto zat had trouwens verder niets. Toen we terug kwamen van de Waag was er nog geen stroom en dus ook geen water. Daarom nog maar even de taxi gepakt naar de zanzibar en daar heerlijke cocktails gedronken. Kwamen we om 1 uur thuis en toen deed het stroom het net weer een paar minuten. Dus gelukkig toch kunnen slapen met de ventilator aan.

Maandag zou ik samen met nog een paar een dagje naar Matapica gaan lekker aan het strand liggen. Helaas voelde ik me deze dag heel beroerd en ben ik niet mee geweest. Dinsdag ben ik in de ochtend naar barlo's geweest voor een heerlijke gezichtsbehandeling. DAarna door naar stage om ons aandenken op te halen. Ze hadden speciaal voor ons een mooie pangi gemaakt met i love su erop geborduurd. Dit is een lendendoek die in het binnenland van Suriname nog wel gedragen word. Daarna zijn we de stad ingegaan op zoek naar souvernirs. En toch ook nog maar even naar de Steps een mega goedkope schoenenwinkel. Dit had ik beter niet kunnen doen want nu moet ik nog 3 paar extra schoenen in mijn koffer proppen (A)

Vandaag is het een heerlijke relax dag thuis en vanavond nog even naar Touché om de laatste avond hier goed af te sluiten ;-)

Tot snel allemaal in Nederland!!!
bigi brasa ;-)

  • 18 Mei 2011 - 19:46

    Carlijn:

    Jeeee
    een mooiere afsluiting had je niet kunnen wensen! Wat leuk en lief dat je alle kinderen mee hebt genomen naar de dierentuin.
    Hele fijne vlucht terug!!!

    x

  • 18 Mei 2011 - 21:25

    Greet Kleinveld :

    hallo Colette wat een gezellig reis verslag .ik wens je een goede reis terug naar Nederland . basje en kootje ze zijn nu zeven weken en rollen/ dollen door de kamer .heel gezellig .groeten Greet aai pluis en van de rakkers basje en kootje

  • 19 Mei 2011 - 07:15

    Lonneke:

    Hoiii! Heel erg leuk om te lezen! :D Leuk om de kinderen op die manier te verrassen ;) Hele goede reis terug! Ennee.... Veel succes met het inpakken van je koffer! Hopelijk kan je alles mee nemen!! xlon

  • 19 Mei 2011 - 11:42

    Ellen:

    Hey Colette!!
    Wat leuk om je laatste verslag te lezen!!
    Erg leuk dat de dag naar de dierentuin zo goed verlopen en het zo leuk was, een hele leuke afsluiting van je stage!!
    Veel succes nog met je koffer inpakken voor de reis terug naar Nederland! Hopelijk kan je inderdaad alles meekrijgen!
    Een hele goede en fijne vlucht toegewenst en tot snel in Nederland!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2011

laatste verslag uit Suriname

09 Mei 2011

Nog een klein verslagje

01 Mei 2011

Heerlijk relaxen

28 April 2011

Blanche marie

13 April 2011

Fawakka? ai go :-)
Colette

Actief sinds 21 Juli 2010
Verslag gelezen: 939
Totaal aantal bezoekers 23082

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Terug naar Suriname

11 Januari 2011 - 19 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: