subh holi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu subh holi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu

subh holi

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

22 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

hai hai,

Hier weer een reisverslagje van mij :-) Dit keer ben ik niet op trip geweest en is het hier wat rustiger geweest. Daarom heeft het weer even geduurd voor er een reisverslagje was ;-)

Stage hier gaat erg goed. Gisteren had ik voor het eerst een succes dag dat ik dacht yes het ging zoals ik wilde dat ging. Mijn mentor was voor de verandering weer een dagje in het ziekenhuis. Aan het einde van de dag heb ik 2 jongens het lokaal uitgestuurd omdat die echt te irritant waren en de hele klas op ze kop aan het zetten waren. Verder heb ik al mijn lessen kunnen uitvoeren. Ook werkte het complimentjes geven eindelijk zo als het zou moeten werken!!! Ik heb een beloningssysteem geintroduceerd en tot nu toe werkt dat ook erg goed. Dus ik ga weer een stuk positiever naar stage toe.

Vrijdagochtend/middag werd ik wakker en ik dacht wat is dit voor een geklop en gedoe... Ik doe mijn kamer deur open en zie iedereen druk in de weer ja hoor de grote schoonmaak was aangebroken.... Iedereen die thuis was, was druk met schoonmaken en opruimen we hebben ongeveer 7 vuilniszakken vol afval bij elkar gevonden en weggegooid. Het was het dus zeker wel waard.

afgelopen zondag was het holi pakwa dat is voor de hindoestanen het nieuwe jaar. Op het onafhankelijkheidsplein was een mega groot feest waarbij iedereen met verfpoeder ging gooien. Er werd van te voren al gewaarschuwd dat je oude kleding aan moest trekken want je zou het niet meer uit je kleding krijgen... Dus vrijdag ben ik met Cindy (huisgenootje) naar de Maretraite mall geweest om een jurkje te kopen. Voor 9 euro hadden we een jurkje en met dat jurkje zijn we naar het onafhankelijkheidsplein gegaan. We werden gelijk al flink onder de verf besmeurd het was een super geweldig feest!!!

Vandaag kwam Frank mijn stagebegeleider uit Nederland een kijkje nemen op stage en ow wat een pech er waren maar 7 kinderen in mijn klas. Het heeft afgelopen nacht de hele nacht geregend (het is nu net 2 uurjtes droog). Vanochtend hadden Agathe en ik al problemen met een taxi vinden uiteindelijk hadden we er 1 om half 8 en we moeten om kwart voor 8 op stage zijn normaal is het al half uur met de auto rijden. Nu stonden alle straten blank en was het dus nog langer rijden. Frank belde me al op dus ik dacht shit zijn we voor het aller eerst te laat op stage is hij er ook net... Maar gelukkig belde hij met de mededeling dat hij ook geen taxi kon krijgen. Ik heb hem wat nummers toe gestuurd en uiteindelijk kreeg hij ook een taxi. Op stage aangekomen was het heel rustig. In mijn klas waren 7 kinderen. Dit was niet echt de moeite waard dus hij heeft bij mij geen les gekeken. De school is uiteindelijk ook om half 10 gesloten en konden we weer met veel gedoe en geregel met taxi naar huis. Kom ik thuis heb ik gewoon voor de 2e keer in de tijd dat ik hier zit een lekkage!!! En dat terwijl ik nu in een andere kamer zit :-( door de vele regen stond mijn hele kamer blank alles wat op de grond lag was helemaal doorweekt. Gelukkig had ik toevallig al mijn electrische apparaten en andere belangrijke dingen in mijn koffer gestopt dat is ook wel eens anders... Nu is me kamer helemaal leeg op me bed en kast na en hoop ik maar dat er niet nog meer water komt nu is net alles droog...

Ze zeggen dat er vanaf nu een mooie week met zon aan gaat komen dus daar ga ik maar gewoon vanuit ;-) De rivier schijnt ook overstroomd te zijn op dit moment dus ik ben benieuwd hoe alles gaat het valt mij nog mee dat ik electriciteit heb op dit moment ;-) Dat is ook wel eens anders. Maar het heeft ook wel weer wat alles gaat hier relaxt en komt wel goed. De Nederlandse stress ben ik helemaal kwijt....

xxx

  • 22 Maart 2011 - 18:25

    Carlijn:

    phoeee regen?
    Hier is het harstikke lekker weer hoor :)

    wanneer komen er weer foto's? :D

    en al voorbereidingen voor je ouders aan het treffen?

    X


  • 22 Maart 2011 - 18:26

    Colette Van Den Hengel:

    oja foto's staan op mijn hyves ;-) en met me ouders ga ik naar Galibi :D zeeschildpadden spotten en zien eieren leggen :D

  • 22 Maart 2011 - 21:30

    Pappa:

    ik heb ook wel eens een kip een ei zien leggen, is dat zo'n beetje het zelfde??


  • 23 Maart 2011 - 08:09

    Berthine:

    Hejj Coletje,
    ik heb gister hier in de ZON gezeten!!! heerlijk....
    haha
    maar wat balen he van je lekkage, gelukkig dat er niks kapot is!!!
    Nou succes verder op stage! en
    spreekj weer op msn!!!
    Kus

  • 24 Maart 2011 - 10:30

    Lonneke:

    Hoi!
    Balen he dat het bij jou zulk weer is! Hier kan het niet beter! ;) Hahaha leuke foto op je hyves van dat feest met allerlei kleuren verfpoeder! Moeten we hier ook maar introduceren, ipv sneeuwballen ofzo :P

  • 25 Maart 2011 - 15:39

    Ellen:

    Hey Colette!
    Wat balen dat het weer zo geregend heeft en je weer lekkage hebt gehad!! Echt minder! Gelukkig inderdaad dat er niks kapot is van de apparaten! Hopelijk blijft het nu inderdaad droog en komt de voorspelling met aankomende week goed weer uit. Hier is het inderdaad mooi weer, met een lekker zonnetje!
    Gelukkig dat het ook weer goed gaat op stage!
    Heel veel succes op stage!! Spreek je snel weer!
    kus

  • 28 Maart 2011 - 15:11

    Lian:

    Goed dat je al helemaal aan het relaxte leven van Suriname gewend bent geraakt.. Tenminste je maakt genoeg mee! Leuk om te lezen!!

    Veel plezier en.. geduld.. bij de schildpadden.. :)

  • 01 April 2011 - 14:21

    De Jojoos:

    Nou was iemand zich heel erg aan het verkneukelen een paar maanden terug dat wij in het koude nedeland zitten en zij in het warme parimaribo!!
    Wat denk je wat wij nu aan het doen zijn in dit droge nedreland????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2011

laatste verslag uit Suriname

09 Mei 2011

Nog een klein verslagje

01 Mei 2011

Heerlijk relaxen

28 April 2011

Blanche marie

13 April 2011

Fawakka? ai go :-)
Colette

Actief sinds 21 Juli 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 23082

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Terug naar Suriname

11 Januari 2011 - 19 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: