Raleighvallen en Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu Raleighvallen en Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu

Raleighvallen en Voltzberg

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

03 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Het vorige verslag was wel erg lang geworden ik zal proberen het deze keer iets korter te houden (A). Want ik heb al uit bronnen vernomen dat Niels het niet meer leest omdat hij dan net zo goed gelijk een heel boek kan gaan lezen. Dus Niels een nieuwe poging?

Vrijdag was het hier een nationale feestdag en dat betekende dus dat alles en iedereen vrij was. Daarom gingen wij ook met een grote groep op trip naar de Raleighvallen. Al vroeg in de ochtend (07:30) moest ik in het centrum van de stad zijn. Maar ik had zoveel bagage want ik moest voor het hele weekend aan kleding meenemen dat viel op zich nog wel mee maar ik moest ook een klamboe en hangmat meesjouwen en dat is nog best veel bij elkaar. Uiteindelijk na dat ik alles had ingepakt een taxi gebeld na dat ik 4 verschillende bedrijven had gebeld nam er eindelijk iemand op yes dacht ik. Maar ik had te vroeg gejuicht toen ik aan deze beste man vroeg of hij al taxi reed zei hij ja dus ik dacht yes het gaat goed toen vroeg ik hem of hij mij thuis kon halen en naar het centrum kon brengen kreeg ik als antwoord ja maar je weet ik ben moe hea dus over paar uurtjes kan wel! Ik zo nou laat maar ik heb er nu 1 nodig niet straks. Toen maar naar Janet gebeld met de vraag of mijn fiets misschien dan bij haar in de tuin kon staan het hele weekend. Shit Janet nam ook niet op wat nu... Nog maar een keer naar Janet bellen en ja gelukkig die nam op dus ik uitleggen dat ik geen taxi kon krijgen en dus met alle zooi op de fiets moest komen. Zij zou tegen de tourleiding zeggen dat ik wat later kwam en mijn fiets mocht bij haar in huis staan :-) Ik snel me fiets gepakt en op weggegaan. Gelukkig was er niemand op straat en kon ik zo gemakkelijk fietsen met al me troep. Toen ik precies half 8 bij Janet aan kwam was de bus er nog geen eens. Dus ik had een stuk rustiger aan kunnen doen. Uiteindelijk om 8 uur was de bus er en gingen we op weg naar de raleighvallen.

Op de heenweg had ik geluk en mocht ik meerijden in een auto die airco had en een stuk minder hobbelde dan de bus waar de rest in zat. Na 4 uur rijden kwamen we op de plek aan waar we met de boot verder zouden gaan. Boot tja welke boot hij was er nog niet. Toen zijn we maar het dorpje in gelopen en kregen hier een korte rondleiding. Toen we terug kwamen stond er een grote bak met eten klaar iets met rijst en nog wat groentes erdoor. WAs erg lekker. Inmiddels waren we alweer 3 uur verder en toen kwam de boot dus alle spullen snel in de boot laden en we konden vertrekken om half 3. Nadat we 3 uur hadden gevaren konden we onze benen even strekken op een klein eilandje. Toen gingen we weer snel verder varen. Na weer een uur gevaren te hebben kwamen we op Funga Island. Hier zouden we de komende 3 nachten verblijven. Het zag er geweldig mooi uit maar het begon inmiddels rond half 7 al wat te schemeren dus eerst maar even snel de hangmatten ophangen nu het nog licht was. Daarna kregen we een kop soep als avond eten met stukken kip erin. De volgende ochtend na het ontbijt zijn we om kwart over 8 weer in de boot gestapt richting de voltzberg. Na ongeveer 10 minuten varen mochten we weer uitstappen en toen begon onze tocht naar de Voltzberg. Na 2,5 uur lopen door de jungle (super mooi!!!) kwamen we aan op een open plek yes dachten we, we hebben het gehaald wij zijn op de berg maar niets was minder waar. Een stuk verderop zagen we een hoge berg de gids vertelde ons dat we daarheen moesten. Iedereen dacht dat hij een grapje maakte. Het zag er zo steil uit dat kon toch niet. maar niets was minder waar we moesten er toch echt naar toe. Na weer een uur gelopen te hebben stonden we bij de voet van de berg en toen moesten we nog omhoog. Eerst stonden er veel bomen met lianen waar je je aan kon optrekken. Maar al snel hield dat op en kwam er een stenen vlakte te voorschijn. Het was erg zwaar maar uiteindelijk na een paar korte pauzes is het gelukt om de top te bereiken. WAt een geweldig mooi uitzicht daar was dat vergeet ik nooit meer. Op de foto's is het lang zo mooi niet als in het echt. Op de top van de berg was Rachel ook met haar ouders erg leuk om haar hier ook weer tegen te komen. Haar heb ik leren kennen toen ik met Janine en Ernst-jan ben wezen waren. Met Rachel had ik in Paramaribo ook al paar keer afgesproken en ben ook keer met haar een Doortje naar Havanna geweest super gezellig! Na een aantal foto's te hebben gemaakt boven op de berg zijn we na een half uur de tocht terug begonnen. Na 4 uur lopen kwamen we bij watervallen uit vlakbij de plaats waar de boot ons weer op zou komen halen. Hier mochten we even lekker afkoelen en een heerlijke duik nemen.

In de avond was er een gezellig kampvuur gemaakt waar iedereen bij ging zitten op de rotsen bij het water. De volgende dag zijn we weer 10 minuten met de boot gaan varen richting de moedervallen. Eerst moesten we weer een uur door de jungle lopen hier zag ik erg tegenop want ik had mega veel spierpijn van de dag ervoor. Maar toen we uiteindelijk aan het lopen waren was de spierpijn spontaan verdwenen.... We kwamen bij de watervallen en stroomversnellingen en hier konden we weer even lekker zwemmen. vervolgens gingen we weer een uur terug lopen en kwamen we weer bij ons resort aan op funga island. In de middag zijn we met een groepje naar het vliegveld gelopen de gids vertelde ons dat hier veel ara's te zien waren (mega papegaaien) en deze hebben we ook gezien mede dankzij de verrekijker van de gids. Ook heb ik één ara heel mooi op de foto gekregen :-) Toen we weer terug liepen was er een lokale man die allerlei souvernirs verkocht die hij zelf had gemaakt uit hout. Nadat we hier wat van hadden gekocht gingen we weer terug naar het resort.

Hier stond een boot klaar waarmee we pirana's zouden gaan vangen. Alleen daar kwam niet heel veel van terecht. De bootsman was zo stoned als een kanarie de boot lekte benzine en liep vol met water en daar zaten we dan middenop de rivier.... Na een uur varen waren we weer blij dat we voet aan wal konden zetten (A) Na het avondeten kwam er een band optreden van alle lokale mensen van het eiland. De raleighboyz ik had Rachel erbij geroepen en samen zijn we bij de groep gaan zitten en hebben gekeken naar hun optreden en mee gedanst. Erg gezellig was dit. De volgende ochtend hebben we kunnen uitslapen tot ongeveer 9 uur daarna zijn we gaan ontbijten en de spullen rustig weer gaan inpakken. Om uiteindelijk rond half 11 weer per boot te vertrekken richting Paramaribo. Nadat we 2 uur hadden gevaren legde de bootsman onze boot even stil de andere boot hadden we al een tijdje niet gezien. (De andere boot was van die kanarie gekke bootsman waarvan de boot vol liep met onder andere benzine)
Het was erg warm midden op het water zonder de wind van het varen dat we even onder een boom zijn gaan liggen met de boot. Toen er na een kwartier nog geen geluid te horen was van een andere boot hebben we besloten om dan maar eens terug te gaan varen. En jawel hoor na een kwartier terug varen zagen we hun boot stil in het water liggen. Hun motor was kapot en de bootsman had geen reparatiespullen bij zich. De boot werd vastgeknoopt aan onze boot en we konden weer opweg. Verder ging de reis terug erg goed. De gids hadden we thuis afgezet en toen bleek hij thuis een slingeraapje te hebben van een jaar. Deze nam hij even mee richting de bus zodat iedereen er een foto van kon maken.

Kortom deze trip was echt geweldig zo mooi!!!
Voor de komende tijd heb ik nog geen trips in de planning staan maarja dat kan hier zomaar elk moment weer veranderen ;-)

Iedereen heel veel plezier met carnaval dit weekend!! Ik zal aan jullie denken.... En het zaterdag zelf ook gaan vieren hier maar hoe ik verkleed ga weet ik nog niet.. vast niet zo leuk als de bloopers heb de pakken nog niet gezien maar van wat ik heb gehoord word het vast super mooi :-) Heel veel plezier meiden ;-)

xxx

  • 03 Maart 2011 - 20:37

    Corrie:

    Ha Colette meisje wat geniet jij van deze tijd. Je gaat er lekker vaak op uit en zo te merken gaat het op je stage goed, wat wil je nog meer. Heerlijk om op deze manier je studenten tijd af te kunnen sluiten. Zo te merken heb je voor ons ook al een aantal uitstapjes bedacht, volgens mij komen we gewoon tijd te kort. Maar ik heb er enorme zin in nog 5 weken en dan zijn we er. Ook ben ik benieuwd hoe de carnaval daar is maar dat horen we vast wel.
    Heel veel liefs van je moeder.

  • 03 Maart 2011 - 21:20

    Ellen:

    Hey Colette!
    Wat een leuk verhaal om zo te lezen, net als je vorige! Ook al was hij lang, het was erg leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! En dat is nogal wat zeg! Wat een uitstapjes maak je daar! Maar wel heel leuk dat je dat allemaal kan doen! Nu moet je er lekker van genieten nu je daar bent!
    Ik ben ook heel benieuwd hoe je daar carnaval viert en hoe je verkleed gaat, maar dat zullen we ongetwijfeld nog van je horen. Wij gaan morgenavond het carnaval beginnen! Als ik foto's heb dan zal ik ze naar je mailen! Kan je zien hoe de pakken geworden zijn..
    Jij ook heel veel plezier zaterdag met carnaval!!
    xxx

  • 03 Maart 2011 - 22:55

    Greet Kleinveld.:

    hallo Colette mooi en gezellig reis verhaal ,heb je nog foto,s gemaakt ? Colette geniet van je vrije dagen ,en wat je broer aan gaat je moeder moet het verhaal gewoon voor lezen en dat is ook nog gezellig .ik zal haar een mail sturen . groeten tante Greet aai pluis

  • 04 Maart 2011 - 18:10

    Lonneke:

    Hoii!
    Zo te lezen vermaak je je echt prima! :D Heel goed! Ik zal ook aan jou denken met carnaval! Heb je nog een liedje die je echt heel graag wilt horen? Dan vraag ik die met carnaval hier even aan! Hihi! Ben je toch een beetje bij ons! Ben benieuwd naar je pakkie! En naar andere foto's die je hebt gemaakt daar ;) Have fun!
    xlon

  • 05 Maart 2011 - 09:34

    Carlijn:

    Wowieee!
    Erg leuk om je verhale te lezen. Elke keer weer zo herkenbaar!

    Heb je nu ook gezien dat op een briefje van ik dacht 20 srd ook de voltzberg staat :)

    hoe gaat het ondertusen met het bruin worden? Al helemaal zwart? :)
    Nog geen enge dieren door het gat van het raam gekropen?

    x

  • 08 Maart 2011 - 11:30

    De Jojoos:

    Als je nu dan geen tripjes in de planning hebt dan kun je misschien je eigen verhalen na gaan kijken op taal en schrijf fouten.Ik dacht dat jij lerares in worden was?????????????????
    Moet jij daar die kinderen wat leren??????????
    En je hebt een te gekke karnaval gemist.Groetjes en Liefs
    Jos en Jolanda

  • 08 Maart 2011 - 11:35

    Alicia:

    Haai haai Co,

    Ik zal niet stiekem een nieuw spelltjesmaatje zoeken hoor, ik blijf braaf wachten tot jij weer terug bent in ons midden! Wat een leuke trips heb je gemaakt zeg en gelukkig is je verjaardag ook helemaal goed gekomen. Wij zitten nu middenin de carnavalsgekte, erg leuk weer! Wel raar dat je er niet bij bent hoor, winnen we eens een prijs, zit jij aan de andere kant van de wereld! Wel leuk dat je even heb gesmst! Ik zal vanavond een wijntje op je nemen!
    Tot snel!!

    Kus Alicia

  • 08 Maart 2011 - 20:49

    Carla-la-la:

    Hey Colette!!

    Doe mij die berg maar... met het mountainbikie ertegenop en er weer af roetsjen!!
    Hoe hoog was die berg?
    Gaaf hoor!
    Vertel iets over techniek en zo'n pufff tuff op wielen en wedden dat je dan Niels weer aan het lezen hebt :P hahaha
    We msn-en!!
    Liefs je nichie!:D

  • 09 Maart 2011 - 22:37

    Berthine:

    Hejj Coletje,
    heb je al poosje nie meer gesproke!!! Er komt nu weer een rustigere tijd aan duss komt goed...!

    Leuk al die verhalen van je....!
    En je maakt super veel mee...
    Echt leuk!
    en de tijd zal voorbij vliegen..!
    En hoe was Carnaval?
    Net zoo leuk als hier, dat kan bijna niet!haha! (al hebbe we je wel gemist hoor....) en JIJ heb oowk een hoop gemist!!haha...

    Ik spreekj weer....
    en doorblijve gaan met verhalen op je blog zetten!!!!
    XXBerthien!

  • 17 Maart 2011 - 09:23

    Gerline:

    Ha Colette,

    Hoezo, hard aan het werk met je stage? Je bent lekker aan het reizen en leuke dingen aan het doen! Je hebt groot gelijk!! Geniet ervan en super leuk om te lezen! Hier gaat alles goed, de lente is in aantocht en dat voelt weer heerlijk aan! Nog 3 weekjes en dan moet ik ook weer aan het werk, aaaahhhh, nog geen zin!! Dus geniet maar extra van al je vrijheid en blijheid!!

    Groet Gerline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2011

laatste verslag uit Suriname

09 Mei 2011

Nog een klein verslagje

01 Mei 2011

Heerlijk relaxen

28 April 2011

Blanche marie

13 April 2011

Fawakka? ai go :-)
Colette

Actief sinds 21 Juli 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 23082

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Terug naar Suriname

11 Januari 2011 - 19 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: