Aangekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Colette Hengel - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

13 Januari 2011 | Suriname, Paramaribo

hoi hoi,

Hier is dan het eerste reisverslag vanuit Suriname:D de dagen vliegen nu al voorbij!!!
Ik zal maar bij het begin beginnen:D Zondag een super leuke afscheidsparty gehad echt super dat jullie er waren! Ook heel erg bedankt voor alle smsjes, mailtjes, krabbeltjes op hyves etc etc.

dinsdag ben ik dan toch echt vertrokken we begonnen met 20 minuten vertraging shit dachten we dat begint goed :-( maar we hadden een gunstige wind en daardoor zijn we zelfs nog 3 kwartier eerder geland dan gepland! We zouden surinaamse tijd kwart over 4 landen en dat was nu half 4! In het vliegtuig zaten we met ze drieën bij elkaar dat was wel gezellig! we zijn begonnen met en filmpje kijken daarna nog maar een filmpje en toen waren de eerste 4 uur al voorbij. de laatste 4,5 uur duurde wel erg lang :( maar tussen nog lekker gegeten (wel erg pittig me mond stond nu al in vuur en vlam) de steward lachtte me uit want dit was nog niets bij wat ik hier in suriname te eten zou krijgen. En inderdaad hij heeft gelijk!!! hier moet ik dus nog wel erg aan wennen.
Toen we geland waren stapte we gelijk buiten uit via de trap de warmte sloeg als een deken om ons heen. toen door naar de paspoort controle hier stonden wij helemaal achteraan dus dat duurde wel even. Wij waren gewaarschuwd dat ze heel veel zouden vragen maar er werd bijna niets gezegd. Alleen dat we binnen 30 dagen ons moeten melden bij de vreemdelingenpolitie maar dat wisten we al. ging dus allemaal heel soepel. Vervolgens door naar de koffers en ja hoor daar kwam de mijn al gelijk aan. Maar snel wat dingen uit me handbagage in me koffer gestopt dat was makkelijker dragen ;-) en toen naar de aankomsthal en daar stond een taxi chauffeur met een heel groot bord met mijn naam erop dat kon dus ook niet missen. Gelijk in de bus gestapt en op weg naar ons huis. in de bus zaten nog meer mensen dus we zijn heel paramaribo door gecrosst als laatste werden agathe en ik afgezet bij ons huis en dat is best wel een villa vergeleken veel andere huizen! Het ziet er heerlijk uit met een heerlijk zwembad. En de kamer ruimte viel me ook alles mee. Het was meer dan ik had verwacht. Enig nadeel is dat ik vooraan slaap en een gat in me raam heb zitten (ziet er uit alsof er een steen doorheen is gegooid) dus al die enge beestjes hier kunnen zo binnen komen....
De huisgenootjes hebben ons gelijk goed opgevangen! We zijn met ze allen heerlijk wezen uiteten bij een aziatisch restaurantje. Dit was erg gezellig. Wel was ik toen erg moe want nederlandse tijd was het toen al 12 uur in de nacht toen we gingen uiteten en ik was die dag om kwart voor 6 opgestaan om richting schiphol te gaan. Uiteindelijk lagen we Nederlandse tijd pas rond 4 uur in de nacht op bed. Surinaamse tijd was dat 12 uur en ik heb echt alle uren op de klok gezien deze eerste nacht. Gelukkig kon ik me wel steeds weer omdraaien en verder slapen maar een lekkere nacht was het niet.
Gister was ik ook alweer om half 7 wakker en toen zijn agathe en ik lekker buiten gaan zitten met een huisgenootje. Erg gezellig daarna kregen we een city tour van Joel onze huisbaas. We hebben gelijk fietsen gehuurd en we zijn onze dozen gaan ophalen die we hadden verstuurd. Die zijn allemaal goed aangekomen :D Daarna zijn we opzoek gegaan naar onze stageschool zag er erg gezellig uit. De kinderen hadden net gym gehad en waren een beetje moe. Daarom mochten ze even wat voor zichzelf doen.
In de middag zijn we wat gaan fietsen door de stad en daarna boodschapjes gedaan bij de chinees (lees supermarkt) na alles opgeruimd te hebben hebben we een heerlijke duik in het zwembad genomen! wat een verfrissing was dat! Door het fietsen zijn mijn schouders al wel iets verbrand maarja dat overleef ik wel weer en ik smeer nu alles goed in ;-) de muggenbeten vallen mij nog alles mee ik heb er misschien 3 of 4 maar dat klop ik nog even af want anders krijg ik ze misschien vandaag wel ;-)
Want straks ga ik iets doen als echte dierenvriend(A) we gaan een dolfijnentour doen dan gaan we met een boot richting de oceaan en dan schijnt het dat al die dolfijnen langs de boot gaan springen dat lijkt me erg leuk. daarna gaan we met een kleiner bootje door het moeras waren daar woont een gezin die alleen per boot te bereiken zijn en daar krijgen we eten (ben erg benieuwd met mijn eetlusten(A)) dan gaan we verder varen naar een heel dicht moeras daar liggen heel veel kaaimannen en die gaan ze vangen. Dan mag je met zo'n eng beest op je schoot en dan een foto maken. Als ik er aan denk ben ik al bang(A) dus ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.

kortom het is hier heel erg lekker weer (A) tja sorry ik moest het toch nog een keer zeggen ;-)26 graden in de avond voelt zelfs als koel aan kun je je daar al wat bij voorstellen :-P

liefs,
Colet

  • 13 Januari 2011 - 13:50

    Priscilla Vissers:

    hey meis!
    zo aangekomen en meteen een vol schema :O hahaha
    goed om te lezen dat het bij jullie leuk is, is toch altijd weer even afwachten ;)
    Ik hoop dat we nog een keer naar Suriname kunnen komen :D zou wel heel leuk zijn!
    nou meid geniet ervan, en ik lees je verslagen wel :D

    Liefs

  • 13 Januari 2011 - 16:26

    Lonnie BackfieldCity:

    Hoi!!!
    Leuk dat je al gelijk een heel verhaal hebt geschreven! Erg leuk om te lezen! :D Heb je de huisaap al geaaid?!Ben nu al super benieuwd naar je belevenissen tijdens de dolfijnentour, met de kaaimannen en in het moeras! Hopelijk verbrand je mond niet van al dat hete eten!! Heeeel veel plezier! XX

  • 13 Januari 2011 - 17:35

    Tamara :

    Heee Coo!!!

    Wat fijn dat de reis enzo zo goed ging!! En fijn dat je kamer mee valt... wel vervelend van dat gaat, hoop geen muizen voor je ;) haha..
    Hier is het nog steeds hetzelfde, wel hebben Jacq, Ang en ik onze quickscan gehaald dus we kunnen lekker gaan gymmen!!!
    Nou ik blijf je verhalen lezen! Veeel plezier xxxx

  • 13 Januari 2011 - 17:58

    Ellen:

    Hey!!
    Wat leuk om je eerste verslag te lezen!!
    Mooi dat de reis zo goed gegaan is!
    Dat zijn nog eens temperaturen daar zeg! Gelukkig dat er inderdaad dan ook een zwembad is bij het huis, kan je zo af en toe even een frisse duik nemen! Gelukkig dat je kamer ook meevalt, alleen jammer van het gat..
    Wat een plannen heb je nu al, heel leuk!! Ik ben heel benieuwd naar je verhaal over de kaaimannen en de dolfijnen!
    Heel veel plezier!!
    xxx

  • 13 Januari 2011 - 19:03

    Carla-la-laaaaaa:

    Hey nichie...

    Hopelijk lees je dit berichtje nog en ben je niet tussen een paar kaaimankaken blijven plakken :P hahaha.. Je begint al te gillen als er een emmer cavia's onder je neus staat!! Dus ik wil eerst bewijsmateriaal zien hahahahaha!!
    Gelukkig ben je goed aangekomen en vermaak je jezelf al prima.
    Geniet in volle teugen van dat mooie weer, hier is het de hele dag al somber, grijs en nu is het ook nog aan het miezeren :S bah!!

    Liefs je nichie

  • 14 Januari 2011 - 13:12

    Riette:

    he wat leuk om je eerste verslag te lezen:) bedankt voor je reactie op hyves! We zijn er erg blij mee! Wauw wat een lekker weer! Ik ben erg jaloers. Veel plezier en succes met je diertjes:P

  • 14 Januari 2011 - 23:24

    Carlijn:

    Verschikkelijk dat jij gewoon een zwembad hebt.... Maar wel heel heerlijk voor jou!

    Geen gekke vissen in de boot gesprongen tijdens de kaaimannentour?
    En er uiteindelijk eentje vast gehouden?

    Hopelijk kwamen de dolfijnen in de buurt van de boot en heb je er veel kunnen zien.

    Ik blijf je verhalen volgen!

    Liefs Carlijn

  • 15 Januari 2011 - 09:04

    Lize:

    ben vreselijk jaloers, wat lijkt me mooi en heerlijk daar , de temperatuur en alle mooie dingen die je ziet, ruilen???

  • 15 Januari 2011 - 11:28

    Lize:

    ik ben jaloers, wat heerlijk , zon en warmte en alle mooie dingen die je ziet, ruilen???

  • 15 Januari 2011 - 15:31

    Marielle:

    Hoi Colette,

    Wat ga je een spannende leuke tijd tegemoet! Super hoor. Geniet ervan, want het is zo weer voorbij ( wil je nu natuurlijk niet horen, je bent net weg ;-)) Ik ga je in ieder geval volgen! Veel plezier en succes met de kindertjes!

    Groetjes, Marielle

  • 16 Januari 2011 - 13:38

    Liesbeth:

    Hoi,

    Leuk, zo'n uitgebreid verslag!
    Wij kijken hier elke dag tijdens de pauze even of er nog nieuws is.
    Dus blijven schrijven..
    Je hebt het niet slecht voor elkaar..
    Veel plezier!!

    Groetjes van je (ex) collegaatjes

  • 17 Januari 2011 - 10:52

    Gerline:

    Ha Colette,
    Vandaag is in Nederland de ergste deprimerende maandag van het jaar, het miezerd en ik heb de hele dag de lampen aan! Dus....

    Geniet daar van het weer, de mensen, het zwembad, het eten, de vrijheid en de beesten!!! Ik blijf je volgen, superleuk om te lezen wat je allemaal gaat meemaken. Liefs Gerline!

  • 17 Januari 2011 - 13:18

    Linda Hettema:

    Klinkt geweldig!! Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet er lekker van!

    Liefs, Linda

  • 18 Januari 2011 - 11:48

    De Jojoos:

    Hai bange muis,
    wat hoor ik nou heb je met een kaaiman op schoot gezeten????????????????????????????
    Durf je wel???????????????????????
    Nou wij zijn echt nieuwschierig naar die foto's.

    Pootje van al onze cavia"s, konijnen, kippen en vogels en als je weer in nederland bent dan willen ze er graag allemaal één persoonlijk terug.
    Als je een kaaiman aan durft lukt dat ook wel :-) .

    En natuurlijk de groeten van ons en veel plezier hé

    Jos en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2011

laatste verslag uit Suriname

09 Mei 2011

Nog een klein verslagje

01 Mei 2011

Heerlijk relaxen

28 April 2011

Blanche marie

13 April 2011

Fawakka? ai go :-)
Colette

Actief sinds 21 Juli 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 23087

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Terug naar Suriname

11 Januari 2011 - 19 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: